Kvinnehelsekonferansen

Fjorårets Kvinnehelsekonferanse ble en braksuksess! Konferansen satte søkelys på behov for et kjønnsperspektiv på pandemien og retter fokuset mot kvinners psykiske helse. Interessante og dagsaktuelle foredrag belyste kvinners situasjon globalt, fødselsopprøret lokalt, ensomhet og angst, og ga et innblikk i mestringsverktøy. Vi utfordret også våre politikere om å redegjøre for hvordan kvinners helse og livsvilkår skal bli prioritert i etterkant av pandemien.

Årets kvinnehelsekonferanse; Elise Dethloff konferansen har som mål å gi deg faglig påfyll om hvorfor kvinnehelse går "under radaren". Et knippe spennende, dagsaktuelle og faglig dyktige foredragsholdere bidrar til at denne dagen virkelig sparker fra seg, og gir nytt tankegods å gå inn i sommeren med.
Sett av datoen til faglig påfyll om kvinnehelse fra spennende foredragsholdere. Mer info kommer!

Dato: 14.juni fra 09:00-15
Sted: Grand hotel Terminus

Program:
KVINNER PÅ FLUKT OG MIGRASJONSHELSE:
- Seniorrådgiver integrering i Norske Kvinners Sanitetsforening Linn Markussen
- «Hva trenger de nyankomne flytningene?» Videoinnslag fra spesialkonsulent Beate Gauden i Ressurssenter om vold, traumatisk stress og selvmordsforebygging, RVTS Vest
- Samtale med Fungisai P. Gwanzura Ottemöller Instituttleder institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL), psykologisk fakultet UiB), Nora Wiium, førsteamanuesis ved psykologisk fakultet UiB, Francine Mbanza Jensen, veileder i NorA og påtroppende leder i EMPO – flerkulturelt ressurssenter i Kirkens Bymisjon. Samtalen ledes av leder for Bergen sanitetsforening Ronja Trolie

KVINNEHELSE STAFETT:
Fibromyalgi, Regine S. Frisch fra FibroFokus
Premenstruell dysforisk forstyrrelse (PMDD), Marita Berg, egenerfaring
Nasjonal Lipødemstudie ved Haraldsplass Diakonale sykehus, forskningskoordinator Aslaug Drotningsvik og fysioterapeut Cathrine Hoff

KVINNER OG RUS
- Julie Winge Skuespiller, forfatter og rusbehandler
- Marianne Pieorron Erfaringskonsulent i avdeling for rusmedisin, Helse Bergen

OVERGANGSALDER:
- Anita Prante Jordmor og menopauseformidler, kjent fra Menopause by Anita

Meld deg på i dag ved å klikke på linken under.

Gratis og åpent for alle

Målet med konferansen

Vi vet for lite om kvinners helse, og det mangler et klart kjønnsperspektiv i helsevesenet. Med Elise Dethloff konferansen vil vi sette søkelys på å øke kunnskapen om kvinnehelse.

Hold deg oppdatert

Motta informasjon og nyheter fra oss i Bergen N.K.S. Legg inn din e-post adresse under: